Ga naar de hoofdinhoud Ga naar de zoekopdracht Ga naar de hoofdnavigatie

Ruilen & retourneren

Wanneer je een item of bestelling bij ons wilt omruilen of retourneren, kun je eenvoudig ons retourportaal gebruiken. Klik op de knop hieronder en volg de stappen. 
  Let op: Je hebt 14 dagen de tijd om je retour aan te melden nadat je het pakket hebt ontvangen.


Registreer

Vul jouw ordernummer en e-mail adres in, kies of je jouw item(s) wilt ruilen of retourneren en selecteer de juiste retourreden. 

Verpak

Verpak de artikelen in de originele verpakking (indien redelijke wijze mogelijk), ongedragen & onbeschadigd met kaartjes bevestigd. Zorg ervoor dat je het oude verzendlabel verwijderd. Doe daarnaast de pakbon in het pakket anders kunnen we de retour helaas niet verwerken.

Verzend

Verzend jouw retour via de eerder gekozen verzendmethode. De kosten voor de retourzending worden betaald door de klant.

Terugbetaling

Nadat wij jouw retour in ons warehouse hebben ontvangen, verwerken wij jouw retourzending binnen 10 werkdagen. Vervolgens ontvang je een terugbetaling binnen 1 tot 3 werkdagen op de rekening waarmee is betaald. Mocht je voor een omruiling hebben gekozen ontvang je een orderbevestiging van je nieuwe order als deze is aangemaakt. 

Registreer

Vul jouw ordernummer en e-mail adres in en selecteer de juiste retourreden. Kies vervolgens de vervoerder waarmee je het pakket wilt retourneren.


Verpak

Verpak de artikelen in de originele verpakking (indien redelijke wijze mogelijk), ongedragen & onbeschadigd met kaartjes (zorg ervoor dat je het oude verzendlabel verwijderd). Doe daarnaast de bezorgbon in het pakket anders kunnen we hem helaas niet verwerken.

Verzend

Verzend jouw retour via de eerder gekozen vervoerder. De kosten voor de retourzending moeten worden betaald door de klant.

Terugbetaling

Wij verwerken jouw retourzending binnen 10 werkdagen. Vervolgens ontvang je een terugbetaling binnen 1 tot 3 werkdagen op de rekening waarmee is betaald.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een item omruilen?
Via ons retourportaal kun je bij het product aangeven of je het wilt omruilen voor een andere maat. Zodra het item door ons magazijn ontvangen is, wordt er op dat moment gekeken of de gewenste maat op voorraad is. Als dit het geval is wordt het item automatisch voor je omgeruild, van de nieuwe order ontvang je een orderbevestiging. Als het item niet meer op voorraad is wordt het bedrag automatisch terugbetaald. Je hoeft hier dus verder zelf niets voor de doen! Je betaalt ook geen nieuwe verzendkosten.

Wat zijn de retourkosten?
Een retour kun je gemakkelijk aanmelden via ons retourportaal. In een paar simpele stappen kun je 
hier ook een je retourlabel aanmaken en direct betalen.

Overzicht van de retourkosten vanaf:
DHL: €4,99
België: €6,99
Duitsland: €7,99

LET OP: Als je meer dan 4 items retourneert betaal je €0,50 extra per item wat je retourneert.

Kan ik een winkelaankoop retourneren?
Wanneer je items bij ons in de winkel gekocht hebt is het uiteraard mogelijk om de items om te ruilen in één van onze winkels. Helaas is het bij ons niet mogelijk om een aankoop van de winkel online te retourneren. Wanneer je bij je pakketje een cadeautje hebt ontvangen en je stuurt de gehele order retour, verwachten we dat het cadeautje mee retour gestuurd wordt.

Kan ik een online aankoop retourneren in de winkel?
Je kunt de items wel retourneren in de winkel maar niet ruilen. Mocht je een andere maat of kleur vinden, kan je deze natuurlijk wel kopen in de winkel. Het bedrag van je geretourneerde item(s) wordt binnen 1-10 werkdagen teruggestort op je rekening.

Kan ik een meerdere orders in 1 pakket retourneren?
Het is mogelijk om items vanuit verschillende bestellingen in één pakket te retourneren. Hiervoor meldt je een van je bestellingen aan in ons retourportaal. De andere bestelling(en) hoef je niet aan te melden. Belangrijk is dat de pakbonnen van alle bestellingen aan het retourpakket worden toegevoegd, anders is het niet mogelijk om alle bestellingen retour te verwerken. Let op: wanneer je enkel één bestelling aanmeldt in ons retourportaal is enkel deze bestelling verzekerd. 

Kan je een gepersonaliseerd item van Le Olive x Tess V retourneren?
Nee, gepersonaliseerde items kunnen helaas niet worden geretourneerd.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
Een retour moet voldoend aan de onderstaande voorwaarden:

  • Hygiëne producten waar we de verzegeling van gebroken is mogen niet meer retour wegens hygiëne en gezondheidsredenen.
  • Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde en- indien redelijkerwijze mogelijk in de originele staat en verpakking geretourneerd worden.

Als de retour niet aan bovenstaande voldoet, dan kan er waardevermindering toegepast worden.

Retouradres:
Remmerden 3
3911 TZ  Rhenen